Poznatky z vlastních cest

Místa zapsaná na seznamu UNESCO v Česku jsem si propojil cyklotrasami a za 10 dnů těch 12 míst objel. Bylo to celkem 806 km. Jednotlivé etapy:
1. Praha - Dolní Počernice - Čáslav 87,60 km
2. Čáslav - Žďár nad Sázavou 69,15 km
3. Žďár nad Sázavou - Kemp Opatovec 85,70 km
4. Opatovec - Tovačov 107,00 km
5. Tovačov - Čejkovice u Čejče 93,20 km
6. Čejkovice - Perná 41,50 km
7. Perná - zřícenina hradu Levnov 92,10 km
8. Levnov - Krahulčí 79,10 km
9. Krahulčí - Čejkovice u Č.B. 112,55 km
10. Čejkovice - Český Krumlov 47,70 km

10. srpna jsem slínil, že někdy napíši deník z cyklojízdy. Konečně se mi to podařilo.

Pár postřehů:
- pořadí návštěvnosti míst UNESCO v době mého pobytu:
Český Krumlov - nedalo se procházet, Telč - i v pondělí plno, Třebíč, Litomyšl, Kroměříž, LVA, Olomouc, Kutná Hora, Brno (všichni byli na Velké ceně), Žďár nad Sázavou (mrtvo), Holašovice (místní hovoří o turistech s vděčností) a Praha je mimo (do centra se jako pražák bojím chodit)
- již nikdy do kempů (zase jsem narazil, nízká kvalita a draho)
- především na Moravě se v restauracích nevaří, ale ohřívá a smaží (nemají prý kuchaře)
- platební kartu lze využívat výjiměčně, především v prodejnách potravin
- čím levnější cena za ubytování, tím kvalitnější !
- cyklisty jsem potkával především mezi Mohelnicí a Olomoucí, v LVA a v jižních Čechách (dálkových s batohy asi deset)
- strikně jsem se držel tras po silnicích a v pouze asi pěti případech vjel na nezpevněné cesty; vždy jsem rád zase uvítal pevnou vozovku
- lesy byly plné hub a lidé je ládovali do kufrů aut.

Tak vyjeďte za krásami naší domovíny a protáhnětě si tělo.

 

 

 

Cesta napříč Českem z nejjižnějšího na nejsevernější místo Česka na kole je za mnou. Tentokrá se mnou část trasy jela i manželka Zdenka.V pondělí 4. 7. 2016, v 13.30, jsem završil přejezd Česka na nádraží ve Šluknově. Cestu jsem začal dne 27. 6. 2016 v 11.15 hodin v Horním Dvořišti a do Prahy jel společně s manželkou Zdenkou. Takže na cestě jsem byl 8 dní. Najel jsem 542 km, denní průměr 73 km (bez posledního dne). Nejdelší etapa měřila 109 km, nejkratší 28,8 km.  Nejvyšší rychlost 55,3 km za hod. Nejvyšší bod – Radvánov u hranice s Rakouskem (726 m.n.m.), nejnižší bod – Smilka v Německu (107 m.n.m.). Úbytek hmotnosti – 1,0 kg.

Den

Odkud

Kam

Počet  km

Čas pohybu

Čas zastávek

Prům. jízdy

Prům. celk.

1

Horní Dvořiště

Branná

44,2

3,09

1.32

13,4

9,0

2

Branná

Čejkovice

59,2

4,21

3,58

13,6

7,1

 

Čejkovice

večeře

7,18

0,26

1,23

16,3

3,9

3

Čejkovice

Zvíkov

77,8

5,30

2,55

13.5

9,0

4

Zvíkov

Nalžovice

61,0

4.21

3,55

13,6

7,2

5

Nalžovice

Praha

68,6

5,18

3,14

13,7

8,9

6

Praha

Lounky

86,7

5,18

3,00

16,3

10,4

7

Lounky

Dolní Poustevna

109

6,36

2,52

16,1

11,3

8

Dolní Poustevna

Šluknov

28,8

2,24

1,27

11,9

7,4

Celkem                                                                   542 km                          

Na svých cestách jsem se nesnažil vyjet za každou cestu všechny kopce. Kde to prostě nešlo, tak jsem slezl a kolo vedl či táhl (podle náročnosti stoupání, ale i klesání). Nejvíce cyklistů jsem potkal mezi Litoměřicemi a Děčínem.

Základní poznatky:

  • opakované zjištění - značené dálkové cyklotrasy jsou v mnoha místech nevhodné pro dálkové cyklisty a tak je lepší jezdit po silnicích; převážná část Vltavské i Labské cyklotrasy je dobře upravená a značená
  • opakované zjištění - platební kartu uplatníte jen ve větších městech a obcích
  • v oblasti mezi Vyšším Brodem a Slapy bývá problém s nalezením ubytování; jednak je tam málo kapacit především ve vodácké sezóně; podobně je tomu mezi Děčínem a Hřenskem
  • nemohu doporučovat využití kempů; penziony nabízejí oproti nim daleko lepší komfort a za nižší ceny

 Fotografie z cesty jsou na:  http://meslin.rajce.idnes.cz/Cyklojizda_2016_-_z_jihu_na_sever/

 Přiložené soubory:
Deník 2016.pdf

 

 

 

.

 

 

 

Cesta napříč Českem z nejvýchodnějšího na nejzápadnější místo na kole - je to!!! V sobotu 18. 7. 2015, ve 13.00, jsem završil přejezd Česka na nádraží v Chebu. Cestu jsem načal dne 8. 7. 2015 v 13.45 hodin v Návsí za Třincem. Takže na cestě jsem byl 11 dní (z toho jeden den jsem odpočíval).

 

 

Odkud

Kam

Počet  km

Čas pohybu

Čas zastávek

Prům. jízdy

Prům. celk.

1

Návsí

Mosty u Jablunkova

27,3

2.31

1.28

10,6

6,8

2

Mosty u Jablunkova

Kopřivnice

76,8

6.13

3.49

12,3

7,5

3

Kopřivnice

Velká Bystřice

82,9

6.38

2.40

12.5

8,9

4

Velká Bystřice

Maletín

63,8

4.35

2.43

13,9

8,7

5

Maletín

Konopáč

108,0

7.51

4.20

13,8

8,9

6

Konopáč

Praha

96,0

7.00

2.18

14,1

10,3

Den odpočinku

7

Praha

 Vroutek

114,0

7.26

3.44

15,3

10,2

8

Vroutek

Sokolov

76,5

6.05

2.36

12,6

8,8

9

Sokolov

61,8

5.49

2.55

11,0

7,1

10

Cheb

44,7

3.13

2.02

13,9

8.5

Celkem                             752                                  

 

Najel jsem 752 km, denní průměr 75 km. Nejdelší etapa měřila 114 km, nejkratší 28 km.  Nejvyšší rychlost 59,2 km za hod. Nejvyšší bod – Javorová u hranice vojenského prostoru Doupov (758 m.n.m.). Úbytek hmotnosti – 2,5 kg.

Na svých cestách jsem se nesnažil vyjet za každou cestu všechny kopce. Kde to prostě nešlo, tak jsem slezl a kolo vedl či táhl (podle náročnosti stoupání). Nestyděl jsem se ani před ostatními cyklisty. Mimochodem ono nebyla vlastně před kým. Jejich četnost nebyla vysoká. Zvyšovala se vždy o víkendu a také podle místa, kudy jsem projížděl. Nejvíce cyklistů jsem potkal mezi Olomoucí a Mohelnicí a pak podél Ohře v Karlovarském kraji.

 

Základní poznatky:

  • opakované zjištění - značené dálkové cyklotrasy jsou v mnoha místech nevhodné pro dálkové cyklisty a tak je lepší jezdit po silnicích
  • opakované zjištění - platební kartu uplatníte jen výjimečně (především v obchodech ve větších městech, v několika místech je alespoň bankomat)
  • informace o ubytování jsou pravdivější na cedulích u silnic a ulic, než v příhraničí; údaje o ubytovacích kapacitách na veřejných zdrojích bývají aktuální
  • opakované zjištění - čím nižší cenová hladina ubytování a stravování, tím vlídnější obsluha
  • při dálkových jízdách na kole lze stihnout k návštěvě tak jeden turistický cíl za jeden den; je problém koordinovat průběh cesty s otevírací dobou cíle
  • lidé ve vnitrozemí zdraví méně, než v příhraničí

 

Přiložené soubory:
Deníkz jízdy na kole z východu na západ Česka 2015.pdf

 

 

 

Cesta kolem Česka na kole  - je to!!!  V pátek 18. 7. 2014, v 11.15, jsem završil objezd Česka podél hranic na nádraží v Ústí nad Labem. Tamtéž jsem cestu načal dne 29. 6. 2014 v 11 hodin. Takže na cestě jsem byl 20 dní (z toho jeden den jsem odpočíval).

Najel jsem 1633 km, denní průměr 86 km. Nejdelší etapa měřila 111 km, nejkratší  47 km.  Nejvyšší rychlost 59 km za hod. Nejvyšší body - Klínovec (1244 m.n.m.),  Filipova Hut u Kvildy (nad 1093 m.n.m.), Kvilda (1062 m.n.m.), Šerlich sedlo (981 m.n.m.) a chata Ještědka (937 m.n.m.).  Úbytek hmotnosti – 3,2 kg.

 

Etapa

Odkud

Kam

Počet  km

Čas pohybu

Čas zastávek

Prům. jízdy

Prům. celk.

1

Ústí nad Labem

Klíny

68

5.59

3.48

11,3

6,9

2

Klíny

Měděnec

61

5.03

2.12

12.0

8.3

3

Měděnec

Františkovy Lázně

95

6.33

2.24

11.5

10.6

4

Františkovy Lázně

Železný rybník (stan)

110

8.19

3.47

13.3

9.1

5

Železný rybník

Nýrsko

68

6.11

3.41

11.0

6.9

6

Nýrsko

Kvilda

74

6.23

2.48

11.5

8.0

7

Kvilda

Vyšší Brod

101

6.05

2.04

16.6

12.4

8

Vyšší Brod

Nový Bystřice

102

7.31

3.31

14.1

9.5

9

Nová Bystřice

Lukov (u Znojma)

90

6.59

5.12

12.9

7.4

10

Lukov

Moravská Nová Ves

111

7.38

2.4

14.5

10.7

Den odpočinku

 

 

 

 

11

Moravská Nová Ves

Bojkovice

93

5.41

2.54

16,3

10,3

12

Bojkovice

Bílá

102

7.32

2.26

13.5

10.2

13

Bílá

Hlučín

86

6.09

3.12

13,9

9.1

14

Hlučín

Lázně Lipová

106

7.28

3.21

14.1

9.7

15

Lázně Lipová

Pod Šerlichem  (stan)

87

6.51

3.27

12.6

8.3

16

Pod Šerlichem

Suchovršice

62

4.34

4.25

13.3

6.8

17

Suchovršice

Huť (u Pěnčína)

87

6.34

3.19

13.1

8.7

18

Huť

Česká Kamenice

83

6.09

3.34

13.4

8.5

19

Česká Kamenice

Ústí nad Labem

47

3.30

39.1

15.5

12.7

Celkem                                   1633

 

 

 

 

 

 

Základní poznatky:

- značené dálkové cyklotrasy jsou v mnoha místech nevhodné pro dálkové cyklisty a tak je lepší jezdit po silnicích (platí např. pro Krušnohorskou magistrálu, Šumavskou magistrálu, Greenways Praha – Vídeň, ale i 22 v Orlických horách)

- platební kartu uplatníte jen velmi výjimečně (v několika místech je alespoň bankomat)

- nespoléhejte na to, že reklama na ubytování a stravovaní a uvedená otevírací doba skutečně platí; mnoho zařízení již neexistuje, i když má u silnice poměrně nákladné cedule a v uvedené otevírací době se do penzionu či restaurace nedostanete ani se nikoho nedovoláte na avizovaném telefonním čísle

- služby částečně fungují od 11 hodin a pak k nim přibudou další tak od 16 hodiny, některé ale končí v 19 hodin; přeji hodně úspěchu se do otevíracích dob trefit

- čím nižší cenová hladina ubytování a stravování, tím vlídnější obsluha

 

Fotografie jsou na https://www.facebook.com/petr.kratochvil.313/media_set?set=a.10202515928718476.1073741829.1203127996&type=1

 

Přiložené soubory:
Deník z cesty s kolem kolem Česka.pdf

Za poznáním

 


 

Odkazy

 

Městská kola a oblečení na ně, aneb "Je důležité jak na kole vypadám a ne jak rychle jedu!"

www.fashionbikes.cz   

 

Česká chuťovka - láska na první ochutnání

www.ceskachutovka.cz