Publicita

Kolik přináší cestovní ruch do pokladny státu?

Sledujeme-li sdělovací prostředky, které komentují zprávy z MMR ČR a dalších institucí zabývajících se rozvojem cestovního ruchu, tak dojdeme k přesvědčení, že je vše na dobré cestě. Počty turistů stoupají a příjmy z cestovního ruchu také. Když se na čísla podíváme podrobněji, tak ztrácím optimismus. Počty turistů asi skutečně stoupají, ale oni méně utrácejí a tak ty přírůstky příjmů jsou jen velmi malé.  A rozhodující hledisko pro posouzení platební bilance z cestovního ruchu dává přeci saldo. A náklady na cestovní ruch výrazně stoupají a v nich asi nejsou zahrnuty náklady na marketingové aktivity. Stejně jako v domácnosti není rozhodující, kolik si vydělám, ale zda pokryji všechny své výdaje.  A teprve rozdíl mohu šetřit, investovat apod. A tak je opravdu rozvoj našeho cestovního ruchu zdravý? Kolik korun do příjmů (resp. salda) přináší tisícikoruna vydaná na marketing realizovaný státem, kraji a regiony?

  Rok

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

Příjmy

115,5

132,9

139,8

133,1

132,6

135,9

135,7

137,8

137,9

Výdaje

57,8

62,2

72,2

78,6

77,2

77,6

80,6

84,1

89,9

Saldo

57,7

70,7

67,6

54,5

55,4

58,3

55,1

53,7

48

Zdroj:  ČNB

 

 

 

Poznával jsem náš domácí cestovní ruch zase na své kůži a v terénu. Trochu jsem se projel po českých hvozdech a pokud se chcete podělit s mými zkušenostmi, tak se můžete podívat na Deník z cesty na www.meslin.cz v sekci Poznatky z vlastních cest. Musím přiznat, že cesta byla fajn, ale ze služeb v cestovním ruchu jsem v řadě destinací rozpačitý. Je nabíledni otázka, přijedou do destinace turisté dřív, něž tam budou pro ně k dispozici odpovídajcí služby?

 

 

Dne 23. 4. 2014 jsem vystupoval na konferenci Destinační
management turistické oblasti Jeseniky III. ve Vrbně pod Praděděm s přednáškou na téma Hodnocení kvality práce destinační společnosti.

 

 

 

O přednášce se zmiňuje Dolnopočernický zpravodaj č. 5/6 2014 na straně 18 - http://www.praha-dolnipocernice.cz/zpravodaj/DPZ_5,6_2014_03_WEB.pdf.

 

 

Kvalita-článek 1Kvalita-článek 2

 

 

Pokyny před spoutěží

Předávání posledních pokynů před zahájením soutěže

 

 

Většina z nás se hlásí k tomu, že nezná Česko a je pro zvýšení našeho pohybu za turistickým potenciálem Česka rozhodující jen velikost nabídky?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 2 

Za poznáním

 


 

Odkazy

 

Městská kola a oblečení na ně, aneb "Je důležité jak na kole vypadám a ne jak rychle jedu!"

www.fashionbikes.cz   

 

Česká chuťovka - láska na první ochutnání

www.ceskachutovka.cz